Okładka książki Usługa; Jak wspierać dziecko w szkole, która nie działa. Poradnik dla rodziców (e-book)

Boguś Janiszewski
Joanna Rawecka

Jak wspierać dziecko w szkole, która nie działa. Poradnik dla rodziców

Ebook
35,90 zł
  • EAN: 9788327127389
  • ISBN: 978-83-271-2738-9
Pobieramy listę sklepów

Coś nie działa jak powinno? Napisz do nas: pomoc@publicat.pl

OPIS

System edukacji zapadł się pod ciężarem własnych, nierealnych założeń i z tej zapaści długo się nie podniesie. A twoje dziecko spędzi dwanaście lat w szkole, która nie stwarza dla niego wystarczających warunków do pełnego, wartościowego rozwoju.
Co powinieneś, rodzicu, zrobić w tej sytuacji? Uciekać czy walczyć? Ani jedno, ani drugie. Po prostu udziel swemu dziecku mądrego, adekwatnego wsparcia, które poprawi jego dobrostan, a nie jeszcze bardziej go naruszy.
Twoim głównym narzędziem powinna być uważność na dziecko i idąca za nią prawdziwa głęboka relacja. Przyda Ci się też kilka technik i sposobów, aby twoje zaangażowanie przynosiło odpowiednie rezultaty. I właśnie o tym jest ta książka.

„Czy my, rodzice, możemy zrobić coś z kryzysem edukacji? Oczywiście, że tak i z pomocą przychodzi ten wyjątkowy poradnik. Autorzy krok po kroku wprowadzają nas w strukturę i funkcjonowanie systemu szkolnego, odsłaniają jego najmroczniejsze zakamarki po to, by następnie pokazać, jak pomóc naszemu dziecku w owym systemie funkcjonować.
Pomagają nam się zatrzymać, spojrzeć z oddali i dostrzec prawdziwy sens edukacji, który tak łatwo zgubić. Najważniejsze: uczą nas, podając konkretne rozwiązania i wskazówki, jak w zdrowy i wspierający sposób TOWARZYSZYĆ dziecku, które chodzi do szkoły.
To książka, która daje nadzieję – pokazuje, że pomimo wielu wyzwań i ograniczeń, jakich dostarcza nam system szkolny, to nasza uważność, troska o potrzeby emocjonalne, wiedza i głęboka RELACJA z dzieckiem mają w procesie edukacji (i nie tylko!) największe znaczenie. Polecam tę lekturę każdemu rodzicowi”.
Paulina Jarecka: psycholożka, psychoterapeutka, autorka Dziecięcapsychologia.pl

„Gdy czytałem tę książkę, miałem w sobie buzujący kocioł emocji. Były momenty, gdy pewne zdania wywoływały we mnie ciarki. Były momenty, gdy nie zgadzałem się z niektórymi wnioskami. Były momenty, gdy chciałem uderzać głową w ścianę i wyć ze złości na świat, w którym przyszło nam żyć. I w tym wszystkim odnalazłem coś, czego rzadko doświadczam w tego typu książkach: świetnie użytą optykę psychoterapeutyczną, włącznie z doskonale
zastosowanym jej instrumentarium. I dlatego mówię to z całą mocą: tę książkę powinna przeczytać każda osoba. Także, i przede wszystkim, przeczytać ją na poziomie emocji oraz potrzeb, a wtedy wrażenie wychodzenia z jaskini Platona więcej niż gwarantowane”.
Przemek Staroń: psycholog, Nauczyciel Roku 2018, autor serii „Szkoła bohaterek i bohaterów”

Boguś Janiszewski

Boguś Janiszewski

Boguś Janiszewski – absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza oraz Uniwersytetu Ekonomicznego (MBA) w Poznaniu. Pisarz, nauczyciel, ekspert związany ze środowiskiem edukacji niepublicznej. Autor licznych, stworzonych wspólnie z ilustratorem Maxem Skorwiderem popularnonaukowych książek dla dzieci: Ekonomia, Polityka, Mózg, Kosmos, Sztuczna inteligencja, Klimat, Śmieci. W 2020 roku został przyjęty w poczet członków Unii Literackiej.

Joanna Rawecka

Joanna Rawecka

JOANNA RAWECKA
Absolwentka psychologii, specjalności klinicznej na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, certyfikowana psychoterapeutka w nurcie poznawczo-behawioralnym. Na co dzień prowadzi ośrodek psychoterapii, w którym pracuje przede wszystkim z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami. Od lat zainteresowana problemami i wyzwaniami współczesnej edukacji z perspektywy rozwojowej i zmian społeczno-cywilizacyjnych. Prowadziła również szkolenia dla nauczycieli. Pisywała bajki dla dzieci oraz artykuły z zakresu psychologii rozwojowej. Brała udział w projektach badawczych MNiSW dotyczących społecznego i fizycznego otoczenia rozwoju małego dziecka oraz tworzenia narzędzi do psychologicznej diagnozy gotowości dzieci do uczenia się. Mama dwóch córek, na których, wierna swoim przekonaniom i wiedzy, nie bała się edukacyjnie „eksperymentować”. Twierdzi, że było warto.

fot. Jaśmina Jasińska

Polecamy również